Fiat 500 Klub Danmark

Fiat 500 Klub Danmark

Velkommen

Medlemmer af Fiat 500 Klub Danmark kan i vores forum oprette nye indlæg samt tilføje kommentarer til eksisterende indlæg. Medlemmer der ikke allerede har modtaget en invitation, kan sende en mail til webmasteren på breinholt.herb@hotmail.com. Husk at oplyse navn samt medlemsnummer. Hvis du ønsker at melde dig ind i klubben, kan dette gøres på vores hjemmeside http://www.fiat500klub.dk.

Relæ og dynamo

TeknikOprettet af Medlem nr. 787 tir, februar 20, 2018 07:31:13
Hvordan får jeg tjekket og evt repareret tre-kerne-relæet og dynamoen fra min 500 F 1970? Den slog pærerne og derefter stod dynamoen af, så det er måske spændingsregulatoren,det er galt med...? Jeg har ikke styr på at måle på det, og heller ikke hvor det kan repareres eller renoveres. Martin, medlem 787

Pærerne springe

TeknikOprettet af Medlem nr. 787 man, juli 24, 2017 19:34:09
Forlygtepærerne springer, og dynamoen er varmere end jeg kan røre ved, efter en langtur (50 km). Der er trekernet relæ. Og jeg har meget lidt styr på el! Hvad er den mest sandsynlige forklaring, hvordan tjekker jeg det - og vigtigst: hvad gør jeg ved det. Måske skal jeg fortælle at min Dynamo for nylig stod af, nok noget med vindingerne, så den nye er en renoveret, polsk model. Mvh Martin, medlem 787

Ladelampen

TeknikOprettet af Medlem nr. 787 søn, maj 14, 2017 18:18:35
På vej hjem efter en dejlig forårstur på godt 100 km lyste ladelampen pludselig. Det drejer sig om en Fiat 500 F 1970, med original motor, som ikke har gået særlig mange km (så vidt jeg ved). Alt fungerer ellers fint, og kileremmen skrider ikke. Jeg kan godt læse om problemer og løsninger i Haynes og i Holgers reparationshåndbog, men hvad er den mest sandsynlige forklaring, når det sker pludseligt? Hvad skal jeg tjekke først? Martin, nr 787

Ladelampe

TeknikOprettet af Medlem nr. 787 søn, maj 14, 2017 18:11:57
På vej hjem efter en dejlig forårstur på godt 100 km, lyste ladelampen pludselig. Hvad er den mest sandsynlige forklaring? Jeg kan godt læse om mulige forklaringer og løsninger i Haynes og i Holgers reparationshåndbog, men hvad skal jeg kigge efter først? Kileremmen er ny og skrider ikke... Motor og alt går rigtig fint, virker ikke særlig slidt. Martin, nr 787

Sæde, ryglæn-regulering

TeknikOprettet af Medlem nr. 787 lør, oktober 10, 2015 15:36:56
Hej alle Jeg ved ikke om det er et almindeligt problem. Men i begge mine forsæder på 500 F'en er den rillede stang under sædet til regulering af ryglænet knækket og er blevet svejset i historiens løb. På passagersædet så slemt, at jeg har brug for en udskiftning af stangen eller sædet. Kan nogen hjælpe - fx med stangen, et brugt sæde, eller henvisning til, hvordan man får det lavet. Hvis jeg ikke kan finde en original erstatning, tror jeg, at jeg skal have en jern- og svejsekyndig til at lave en ny stang. Mvh Martin Rovs Hansen, medlem 787

batteri dødt

TeknikOprettet af Medlem nr. 787 lør, februar 07, 2015 21:19:28
Fiaten (500 F) er jo i vinterhi. For en måned siden startede jeg den, uden problemer, og for en sikkerheds skyld fik batteriet en opladning. Det var nærmest i top, så det tog ikke længe. I dag ville jeg starte, men alt var dødt. Ikke en lampe, ikke et trut i hornet... Forbindelserne til batteriet var ok. Så jeg prøvede at koble opladeren til. Men den melder fejl og vil ikke lade. Så til mit spørgsmål: kan det passe, at batteriet går ned, pludseligt og definitivt? for så er løsningen nok et nyt. Ellers skal jeg til at tjekke om der er noget i bilen, der aflader batteriet...eller hvad? Martin, medlem 787

Osse mere power

TeknikOprettet af Medlem nr. 787 søn, december 07, 2014 15:57:15
Må jeg trække på medlemmernes erfaringer? Jeg læste om de forskellige muligheder i et andet indslag. Jeg mest indstillet på en ikke alt for drastisk og indgribende indsats for at få lidt florere kræfter i 500 f'eren fra 70, med original motor. Konkret har jeg tænkt på en alternativ udstødning. Kan se at man kan få mange modeller, både "almindelige" med lidt større rør, og egentlige sportsudstødninger. Men hvor meget ekstra vil det give, og er det kun hk eller også øget moment? Hvordan med støj - bliver den en larme-fanden, eller er den fortsat til pænt brug? Kort sagt - alle erfaringer er velkomne. Mvh Martin, medlem 787

Olie til Fiat 500

TeknikOprettet af Medlem nr. 787 tor, august 21, 2014 18:05:06
F'eren fra 1970 kører lystigt rundt i landskabet, og snart er det tid til første olieskift. Jeg læser mig til, at mineralsk olie anbefales. Jeg er med på at der kan være argumenter i retning af at bilen er født i mineralolie-tiden, og det er det oprindelige... Men er der nogle gode tekniske argumenter for, at man ikke skulle bruge moderne olie af syntetisk eller halvsyntetisk type? Bare det er 10W-40. Mvh Martin medlem nr 787